Köşe Yazısı

Halktan gizleniyor…

Cumhuriyet Halk Partisi Bursa Milletvekili ve TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Üyesi Prof. Dr. Kayıhan Pala, Bursa-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesi’ndeki gecikmeler, maliyet artışları ve plan değişikliklerine ilişkin belirsizliklerin giderilmesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına soru önergesi verdi.

Cumhuriyet Halk Partisi Bursa Milletvekili ve TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Üyesi Prof. Dr. Kayıhan Pala, Bursa-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesi’ndeki gecikmeler, maliyet artışları ve plan değişikliklerine ilişkin belirsizliklerin giderilmesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına soru önergesi verdi.

Pala, projenin Bursa’nın ulusal demiryolu ağına dâhil edilmesi ve bölgenin kalkınması açısından önemini bir kez daha vurguladı ve bakın sözlerini nasıl sürdürdü…

“Bu projenin temeli 2012 yılında atılmış ve AKP Hükümeti tarafından hattın 2016’da açılacağı vaat edilmişti. Ancak hattın güzergahı 2021 yılına kadar beş kez değiştirildi. Bu süreçte anlaşılan, mekânsal değerlendirmeler doğru yapılmamış, proje aksamış ve projenin kamuya maliyeti katlanarak artmıştır. Projenin farklı etaplarında yaşanan gecikmeler, maliyet artışları ve plan değişiklikleri sürecin etkili yürütülemediğini açık olarak ortaya koymaktadır. Kamu kaynaklarıyla yürütülen her projede atılan her adımın hesap verilebilir olması zorunludur.”

Ve her zaman olduğu gibi yine üzüntü duyduğu konuya değindi…

“Bakan Abdulkadir Uraloğlu, projenin ihale süreci ile bütçe ve altyapı değişikliklerine dair ayrıntılı bilgi talep eden 1 Eylül 2025 tarihli soru önergesine, Anayasa’nın 98. maddesi uyarınca öngörülen on beş günlük yasal süre dolmasına rağmen yanıt veremedi. Proje 2018’de 2,5 milyar TL’ye ihale edilmişti daha sonra ihale iptal edilerek 2020’de 9,4 milyar TL’ye yeniden ihale edildi. Bu çerçevede Bursa-Yenişehir kesimi ilk ihale bedeli, Yenişehir-Osmaneli bölümünün ihalesinde bugüne kadar kaç kez keşif artışı yapıldığı ve bu artışlarla toplam bedelin ne kadar yükseldiği kamuoyuna açık ve net biçimde duyurulmalı. Ayrıca Karacabey’de tren güzergâhının değiştirilmesi sonrasında kamulaştırma bedellerinin arazi sahiplerinden geri isteneceğine ilişkin haberlerin projenin planlaması açısından ciddi zafiyetleri ortaya koymaktadır. Güzergâhta yapılan toplam sapma miktarı ve bunun maliyet ile takvim üzerindeki etkisi de kamuoyuyla paylaşılmalı.”

Sırlar dünyası gibi anlatmış Sayın Pala.

Harbiden nedir, ne olacak ve nasıl?

Bu soruların cevaplarını hepimiz merak ediyoruz.

Hani gazeteciliğe başlarken meslek büyüklerimizin bize öğrettiği bibi…

5 N 1 K.

Yani…

“Ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim”

Biz muhabirliğe başlarken (39 yıl önce) bunları öğrendik ve ona göre haber yapmaya özen gösterdik.

Sayın Pala’da, Bakan Uraloğlu’na soruyor ve zamanında cevap bekliyor.

Neden soruyor?

Öğrenmek ve halkı bilgilendirmek için.

Niye?

Milletin vekili olduğu için.

Mesele bu.